يادمان باشد همواره در تنظيم برنامههای زمانی، میبايست برای وقفههای كاری و حواسپرتیهایمان، زمانی را در نظر بگيريم. توصيهِ اينكارههای مديريت زمان اين است كه حداكثر برای 50 درصد از وقتمان برنامهريزی كنيم. آنگاه، با نيمهِ باقیماندهِ وقتمان، میتوانيم در هنگام بروز وقفه در كار و پيشآمدن فوريتهای برنامهريزی نشده، انعطافپذير باشيم و به راحتی، خودمان را با شرايط به وجود آمده وفق دهيم.
اما اگر كارمان به گونهایست كه بروز وقفه در آن امری عادیست، برنامهی كارمان را به صورت عادی تنظيم كنيم و بيشترين حجم از زمانمان را به اولويتها اختصاص دهيم. در هنگام بروز وقفهها، هميشه اين سوال را از خود بپرسيم*: "با زمانی كه دارم، مهمترين كاری كه میتوانم انجام دهم كدام است؟"
با پاسخ به اين سوال، خيلی زود به مسير اصلی برمیگرديم.
*سوالیست كه توسط Alan Lakein [+]مطرح شده.