بهطور حتم، مواردی در محيط كار پيش آمده كه گرفتار كارهای فوری شدهايم. آيا تا به حال تعداد اين كارها را شمردهايد؟ آيا تا به حال بررسی كردهايد كه چه حجمی از كار شما، از فوريتها تشكيل شده (و نه از مهمترينها)؟
اينگونه كارها، علاوه بر اينكه تاثير و دامنهای كوتاهمدت دارد، استرسزا نيز هست و انرژی فراوانی میطلبد، در حالیكه مهمترين كارهای ما، همانهايی هستند كه تاثيرات بلندمدت دارند و لزوما با اهدافمان مرتبط هستند.
بنابراين، میبايست به سمتوسويی حركت كنيم كه فوريتها را از كارهای روزمرهمان خارج كنيم تا وقت كافی برای انجام مهمترينها فراهم كنيم. با مشخصكردن و علامتگذاریِ كارها در To Do List و تعيين ضربالعجل برای هر يک، میتوانيم از تبديل كارهای مهم به فوريت جلوگيری كنيم.